Stilmallen

Jag tänkte lägga upp lite grunder som finns i stilmallen! Det är bra att veta grunderna så att man lätt kan ändra på de viktigaste sakerna i bloggen som bakgrund, header och menyn. För att komma till stilmallen klicka på kugghjulet längst upp på sidan, välj sedan design. Klicka sedan på redigera stilmall.
 
Så här ser stilmallen ut!
 
 
Symbolerna # och . betyder att en ny "sektion" börjar. Efter # står det vilken sektion det är. Ex) Som ni kan se i stilmallen #wrapper.
 
Bakgrunder:
Body = Bakgrunden på bloggen. Ändra din bakgrundsbild på "background: url(länk till din bild här);".
Wrapper = Är det som ramar in hela designen. Inlägg + sidomeny får inte vara bredare än bredden på wrapper.
Header = Bilden som är överst i bloggen.
Side = Sidomeny. Jag har min på höger sida.
Content = Bakgrunden bakom inläggen. Alltså det som är vitt bakom inläggen i min blogg.
Entry headers = Rubrik på inläggen.

Meny:
Navheader = Rubrikerna i sidomenyn. Kategorier, Senaste inlägg och Arkiv.
Nav = All övrig text i sidomenyn.
 
Inlägget:
Entrybody = Texten i dina inlägg.
Entrymeta = Texten under inläggen dvs datuom, kategori, tid och kommentarer.

Kommentar:
Commentheader = Rubriken på en kommentar (Postad av: Namn).
Commenttext = Kommentaren någon har postat hos dig.
Commentmeta = Kommentatorns länk dvs blogg/hemsida.
 
Separator = Linjen efter varje inlägg. Jag har valt att ta bort den linjen
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?