Högskoleprovet

I Lördags var det dags för Emma och mig att göra högskoleprovet. Jag hade faktiskt inte övat ett dugg.. Jag var jätte nervös över att inte riktigt förstå hur allt skulle gå till. Men med det så gick de bra. Det var 5 provpass, tre verbala delar och två st. kvantitiva delar.
 
I början var de kul att sitta i en skolbänk och göra prov. Man fick 55 min på sig på varje del. Där emellan hade men sen jämt raster. Efter ca provpass 2 fick jag så jävla ont i ryggen för att sitta på dom där hårda stolarna. Så det blev tillslut jätte jobbigt, för jag satt och tänkte på det så mkt då. Det var lite strassande att läraren sa "Ni har 55 min på er från och med nu" och "Nu är det 5 min kvar av provtiden". Vissa delar gick tiden sakta på och vissa gick den skit fort på.
 
Annars så tyckte jag att provet inte var så lätt. Det knappt inga uppgifter som jag visste att jag kunde och svarade rätt på... Så jag kan säga att jag fick gissa på nästan hela provet. Där med är det ju bra att det är alternativ svar på högskoleprovet i alla fall..
 
När vi kom hem så kunde man kolla på ett ungefär hur många rätt man hade. När man var klar med proven kunde man nämligen skriva ner sina svar på ett papper. Kommer dock inte skriva ut här hur många rätt jag hade. Får se om två veckor vad jag får för resultat.
 
Jaja det var första gången jag gjorde provet så jag är inte besviken eller nått. Man kan ju inte klara det eller inte misslyckas på det, så det spelar ju inte så stor roll. :) Ska nog göra provet i Februari igen!
 
 
 
m
 
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?