Runda hörn på bloggen

 
I det här inlägget av Blogg & Design - tips kategorin ska jag lära er hur man gör runda kanter på sin blogg! Jag har runda kanter på min meny (side) och på mina inlägg (content). Det är jätte enkelt att göra och tar inte lång tid alls! 
 
Man kan välja mellan att lägga in egna bilder på rundade hörn som man själv har gjort, eller att använda sig utav en kod. Jag använder mig av koden då det är mycket enklare!
 
Börja med att kopiera denna kod: 
-webkit-border-radius: 15px; /* Saf3-4, iOS 1-3.2, Android <e;1.6 */
-moz-border-radius: 15px; /* FF1-3.6 */
border-radius: 15px; /* Opera 10.5, IE9, Saf5, Chrome, FF4, iOS 4, Android 2.1+ */
 
Gå sedan in på din stilmall och lägg in koden där du vill ha den. Som jag skrev innan så har jag min kod under side och content men du kan även lägga till den under header eller wrapper om du vill ha runda hörn där också.
 
 
För att ändra storlek på själva "böjen" ersätter du med ett nummer på de ställen där det står "15" i koden du precis klistrade in. Klicka sedan på spara och sen är allt klart!
 


Fin blogg du har!

Jättebra tips, kanske borde testa runda hörn?

Svar: Tack snälla du! :)Ja men gö det om du vill, piffar upp bloggen lite extra så där. :p
Sara

2013-09-02 // 17:53:02
» Sofia

superbra tips!

Svar: Härligt att du tycker det!
Sara

2013-09-07 // 09:24:02




Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?