Shopping i Thailand

Shopping i Thailand finns det gott om. :) Fanns massor med butiker en gata nedanför hotellet vi bodde på alltså nere i centrum. Fredrik ville fort köpa ett par snygga badshorts så det blev på stan han köpte ett par. 
Första veckan fick vi höra om Phuket weekend market och ville självklart åka dit och titta. Vi åkte dit första Lördagen vi kom till Thailand. Det är en stooor marknad mitt i Phuket. Och då menar jag verkligen stor. Den var större än alla vanliga marknader jag varit på i Sverige. Allt var också under tak, utomhus men under tak. Marknaden var öppen varje Lördag och Söndag 17.00 - 21.00. Taxi chauffören tyckte att vi behövde vara där alla dessa timmar för att vi skulle hinna gå igenom allt, och det behövdes det verkligen. Första gången vi var där var det jääättejobbigt att gå där. Det var sååå varmt och så tung luft att vara och andas i, så det var rätt jobbigt måste jag säga. Men vi fyndade lite som tur var. :) Vi besökte denna marknad även både Lördag och Söndag sista helgen på semestern. Jag handlade tre par tunna sköna sommarbyxor, två par adidas short, en drömfångare, olika tvålar med olika mönster och lukter, varsin keps till mig och fredrik (eftersom vi inte hade tagit med någon från sverige), ett par till shorts till Fredrik och en högtalare till honom, prydnadsaker till mitt vitrinskåp och en lampa.
Hela grejen med att alla åker till denna marknad och shoppar är att man kan pruta mycket. Vi prutade för varje sak vi köpte och lyckades alltid få ner priset. Adidas shortsen köpte jag t.ex. för 100 Bath st. d.v.s 25 svenska kronor! ;D Snart kan jag använda dem i Sverige också! :)
Denna marknad kan jag lätt rekommendera att besöka när du är i Phuket!!
 
Under semestern besökte vi också ett stort fint köpcenter i Phuket. Dem hade riktiga märkes kläder och saker vilket gjordet att det också var ganska dyrt att handla där. Vi handlade ingenting på detta köpcenter utan var bara där för att titta lite. :)
 
Jag ångrar att jag tog med mig så mycket kläder från Sverige till Thailand, annars kunde jag ha handlat ännu mer kläder och saker för man tjänade verkligen på det.
 
Marknaden!
 
Många tvålar att lukta och välja på.
 
Köpcenter!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Roliga tvål motiv! :)
 
  
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?