Vad hände..?

Det har nu gått en månad sen jag gjorde beslutet att göra slut med mitt nuvarande ex Robin. Och folk frågar "Va? Varför? Neej! Vad hände? Så synd!" Det som hände var att jag de sista månaderna i vårt förhållane mådde verkligen inte bra psykiskt. Robin och jag började bråka väldigt mycket i vårt förhållande. Och jag vet att det gör man i förhhållande, annars är det inget förhållande som jag brukar säga. Men man kan bråka till en viss gräns, för när man passerar den som vi gjorde så klarar man inte av det längre.
 
Vad bråkade vi om då? Alltså jag kan inte komma på något exakt just nu som vi bråkade om. Men till slut kändes det som vi bråkade om ALLT, precis allt. Det kunde vara världens minsta saker som vi gjorde så stora. Det kunde vara vad vi skulle titta på för film eller vad vi skulle se på tv. Men oftast var det att vi var så svartsjuka på varandra. Jag vet inte riktigt om jag var det eftersom det aldrig va något så jag kunde se eller märka om jag var det. Men Robin var faktiskt det enligt min mening. Jag vet inte om han inte ville att jag skulle ha kill kompisar eller om han bara hade väldigt svårt för det. Jag kände att jag knappt kunde säga eller skriva hej till en kille utan att han skulle bli sur på mig. Jag kände mig inte alls fri och det tycker jag man ska kunna göra lite i ett förhållande.
 
Sen var det också så enkelt att vi inte litade på varandra, det fanns ingen tillit alls i förhållandet. Och det har jag alltid sagt att om det inte finns det så funkar det bara inte till slut. Det var jätte jobbigt att han inte litade på mig. För jag vet själv att det är en av det värsta sakerna som finns: när inte folk litar på än. Och det har jag varit med om väldigt många gånger och det är verkligen inte kul.
 
Vi var helt enkelt också för olika. Jag har också alltid sagt att man kanske inte ska vara för lika varandra men enligt mig måste man ha NÅGOT gemensamt i alla fall. För hur kul är det att inte ha det? Man kan ju knappt hitta på saker tillsammans då.. Och det var det vi aldrig gjorde heller. Vi hade inte mycket att göra tillsammans eftersom vi inte alls gillade samma saker. Vi gillade inte äns samma tv program eller film liksom. Och enligt mig funkar det inte att vara så olika varandra som vi var..
 
Så dom enkla förklaringarna enligt mig varför det blev som det blev är: bråk, ingen tillit och för olika varandra! Mina känslor fanns inte där för han längre, och det hände inte den dagen jag gjorde slut. Utan några månader innan det hände. Jag var bara för feg för att lämna honom, eftersom han var ändå på ett sätt det bästa som hänt mig. Men jag klarade det till slut. Jag tänkte på mig, och det måste jag verkligen börja göra. Jag kunde inte gå runt och vara tillsammans med han och samtidigt må väldigt dåligt i förhållandet. Då ville jag heldre slippa det och må bra. Men det visste jag ju inte heller om jag skulle göra efter detta. Och det gjorde jag inte heller! Jag grät faktiskt tre dagar i sträck. Men som tur var så kom jag ut ganska fort efter detta, jag satt inte bara inne och gömde mig. Om jag skulle ha gjort det så skulle jag nog ha gått under.
 
Hur är det idag då? Jag mår faktisk bra. Jag kan säga att jag har kommit över allt. Konstigt kanske vissa tycker. Men nu har det faktiskt gått en månad och vi alla är olika när det gäller detta. Jag hade som sagt tur att jag inte stängde in mig och kom ut istället som gjorde att jag inte tänkte så mycket på det. Och det gör jag inte idag heller, varför ska jag göra det liksom? Jag vet ju att jag inte kommer må bra av det sånnafall. Så jag har lärt mig att det är som det är nu och jag tänker inte på det längre!
 
Robin kommer alltid vara en speciell person för mig. Vi delade ju trots allt över 2 år av våra liv tillsammans. Jag kommer alltid minnas våra minnen tillsammans. Men nu är vi bara två personer som vi har minnen tillsammans med!
 


Hejsan! :D
Nu är veckans blogg avgjord. Kika in och kolla om det blev du. :D

http://rebeccahnilsson.blogg.se/2013/february/vinnarna-och-ny-omgang-v8.html#comment

2013-02-19 // 19:58:00




Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?