Living on the road

Ja det kan man verkligen säga att jag och Fredrik har gjort denna helg. I Fredags var jag ledig, Fredrik kom hem tidigare från jobbet och vi begav oss upp till Stockholm för en andra gång. Nu kommer jag knappt ihåg vad vi gjorde på Fredagen. Vi träffade Dennis lite, käkade på hotellet och tog det faktiskt bara allmänt lugnt på hotellet eftersom vi skulle upp på Lördagen. Hotellet denna gång var verkligen jätte fint och framförallt så mysigt överallt. Var fina rum med jätte god mat! (y)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På Lördagen käkade vi frukost och begav oss upp mot Uppsala ---> Gryttjom DÄR JAG HOPPADE FALLSKÄRM ÄNTLIGEN! Skriver såklart ett eget inlägg om detta! ;)
När vi var färdiga där så åkte vi faktiskt ännu mer upp i Sverige till Sandviken och hälsade på Johanna. Vi har inte sett alls vart hon bor och hur hon har det nu. Länge sen man träffade både henne och Alice med. Vi kunde tyvärr inte stanna alls länge för sen skulle vi vidare. :(
Vi hade bestämt oss för att om jag hoppade på Lördagen skulle vi åka vidare ner till Gekås för att sen gå där på Söndagen. Så vi åkte neråt i landet igen. Stannade lite snabbt hos Dennis igen i Stockholm och sådär.
 
 
 
Sen bar det av till Gekås. Vi stannade faktiskt en hel del gånger på vägen för det var så långt att köra konstant hela tiden. När vi hade 10 mil kvar ungefär så somnade jag i bilen. Men vaknade lika fort igen av att Fredrik skrek till så in i h*lvete... Då var han 5m ifrån att köra på en stor Älg ko som sprang över vägen. Han hann inte äns att koppla, bara bromsa direkt. Han blev verkligen jätte rädd eftersom han skrek så högt av rädsla. Han skakade till och med en stund efter händelsen. Det skulle ju sitta fint att köra på den när man nästan var framme.... Inte! :(
Väl framme (kl. 23.30 typ) på Gekås parkeringen så var det inte så mycket mer än att sova. Vi sov i bilen, haha för första gången! :) Det gick väl ganska så bra. :P
 
På Söndags morgonen åt vi frukost i bilen och väntade på att Gekås skulle öppna. Vi gick och ställde oss i kön när det började anlända folk. Vi fick en bra plats framme i kön. Och såklart denna dag så var TV5s kamera team där och spelade in till den nya säsongen av Ullared. Och självklart blev Fredrik och jag intervjuade där vi stod i kön, haha.. Ska bli kul att kolla sen om dom kommer ta med det eller bara klippa bort det, vi kanske inte var tillräckligt "konstiga" personer för att komma med. :p
 
 
Det blev lite handlat i alla fall. Mycket kläder både till mig och Fredrik. Träffade Malin och Patrik där också, dom hyrde en stuga till Måndagen. Vi gick in en gång till en snabbis när vi hade ätit, och sen begav vi oss hem mot Växjö! Var hemma runt kl. halv sex på kvällen och både jag och Fredrik däckade ganska så snart. :)
 
Har åkt över 160 mil denna helg, som sagt har verkligen gjort en riktig road trip för första gången. Och allt har verkligen fungerat bra, allt blev som vi hade tänkt oss! (y)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?