Hinderbana och ett besök på akuten

Hej ni som fortfarande läser mig blogg, mina trogna bloggläsare. Är rätt usel på att blogga nu för tiden. Men både skola och jobb tar mer tid än vad jag har trott innan. Nu står vi även inför sommaren då jag kommer jobba för fullt. Fyra första veckorna på hemtjänsten och de fyra sista veckorna av sommaren på en förskola i Växjö. :) Ska bli jätte roligt och spännande! (a)
Förövrigt behöver jag nog inte dra något om allt som hänt sen sist jag skrev på bloggen. Kan ta det ifrån nu. :)
 
Emma har varit hos oss i helgen och hjälpt mig med min hemtenta. <3 Som för övrigt nu är inskickad. Väldigt skönt att lämna in den fem dagar innan. Men man kan inte slappna av för det. Bara att börja på nästa uppgift och läsa nästa sida, kapitel och bok. :/ Ungefär så är det varje veckan mellan träffarna i skolan.
 
Nå väl, vidare till denna dag. :) Växjö kommun har äänrerligeeen byggt med hinderbana, en militär hinderbana nere vid simhallen. Jag cyklade ner dit igår för att titta på den. Gick runt och kollade in hindren lite och så där. Sen tog jag en cykeltur runt sjön, gick på stan med en kompis och sällskapade hem. Det var riktigt uselt väder igår.. Blåst, regn, hagel och åska. :o Men vad skulle jag göra när jag redan var ute och cyklade. :p
 
Idag kl. 09 cyklade jag ner till banan igen, för idag skulle jag testa den helt. 11 av 15 hinder tror jag det var som jag klarade. Och då blev jag rätt nöjd över att jag klarade vissa hinder som jag inte trodde alls att jag skulle komma över eller under. haha. Det gick rätt så bra, gjorde två varv på banan. Vilade en stund och skulle köra en sista gång. Men då hände det något... Detta hinder på bilden här under ....
 
 
Jag hade försökt några gånger att komma upp på hindret och balansera på det. Till slut klarade jag att komma upp på det och de var inga problem mer med det. Men när jag skulle göra det en sista gång så kom jag upp på det och skulle gå balansgång. Jag tappade balansen och ramlade ner. Men jag hann inte hoppa ner, foten gled ner ungefär. Vilket resulterade i att jag ramlade en halv meter ner och landade med all min vikt på sidan av låret på stocken man går på.. Fick så otroligt ont, så jag inte kunde gå. Fick hoppa fram på det andra benet till cykeln, och satte mig på gräset en stund. Hade så otroligt ont hela tiden, det strålade ner ända till vaden. Ringde min mamma eftersom jag visste att hon skulle veta vad jag skulle göra. Jag kom upp på cykeln och lyckades cykla bort till akut mottagningen på lasarettet. Kunde som sagt knappt inte gå på benet. Fick värktabletter, röntga och sådär. Men det var som tur inget allvarligt. Hade bara fått en sån jäkla smäll, lårkaka som det kallas. Men så ont som jag hade så trodde man att det skulle vara något. Lyckades cykla hem igen, nu är det bättre men kan fortfarande inte stödja helt på det. Får se hur det ser ut imorgon. :o Säkert helt blå slagen.
 
Denna dag har alltså inte varit bra alls för mig. Det började så bra, var pigg och glad att vara på banan och träna. Så jag blev bara mest arg att detta skulle hända så jag inte kan träna på några dagar nu.. :( Nåväl sånt är livet. Nu ska jag skriva lite på min uppgift. :/ Slänger upp lite bilder! (y)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?