The story about my life - part 2

Jag har ett väldigt starkt bekräftelsebehov. Det är viktigt för mig att höra hur någon frågar hur det är med mig och kommer ihåg att säga positiva saker för jag tar verkligen åt mig. Det här behovet har även mycket att göra med att jag ständigt vill prova på nya saker och klara av utmaningar som kommer. Jag ser det mesta som möjligheter på ett eller annat sätt och så länge jag har samma starka vilja och inställning på att ingenting är omöjligt är det inte det heller. En hel del skulle nog se det här som en nackdel. Men jag tycker inte det utan för mig är det naturligt bara att vara positiv och säga saker som får andra att uppmuntras – och därför förväntar jag mig detsamma tillbaka.

Enligt mig finns det alldeles för många matlagningsprogram på TV.

Att minnas mobilnummer är en svårighet för mig. Däremot har jag lättare att memorera namn.

Alla skåpsluckor i köket måste alltid vara stängda.

Jag är rätt så duktig på att passa tider till olika saker. Samtidigt blir jag lätt otålig när andra är försenade.

Jag somnar ganska fort när jag ligger på magen, ena armen upp och den andra ner. Jag somnar också otacksamt lätt när jag tillsammans med någon ligger eller sitter i soffan och tittar på film.

Jag fryser jätte lätt. Jag kan t.ex. inte gå alls länge utan strumpor (t.ex. efter dusch eller på morgonen) tills jag känner (utan att ta på fötterna med händerna) att jag fryser och har kalla fötter. Om jag råkar gå för länge kall om fötterna så får jag istället jätte värk i benen.

Som jag nämnde här över så får jag lätt värk i benen. Jag vet inte, men jag tror att det kan vara något från när jag var liten. Då hade jag dåligt med kalcium i kroppen så jag var tvungen att gå på tabletter för det. Jag hade ofta värk i benen och hade mycket kramper om nätterna.

Det är jätte tråkigt och jobbigt att bråka med folk. Tycker det är synd att man lägger så mycket tid på det. Men där emot är jag inte alls konflikt rädd vad jag vet. Jag kan prata och diskutera lätt med någon man bråkar med eller har en konflikt med. Oftast är problemet om jag inte finner det nödvändigt att diskutera om så lägger jag inte min tid och energi på att göra det heller.

Mamma födde mig 5 dagar innan BF dagen. Jag vägde då 4 150 gram och var 53 cm lång. Idag är jag 168 cm lång och väger 62 kg. Jag skulle gärna vara mycket längre. I alla fall över 170 cm sträcket. Men det lär ju inte hända nu mer.

Jag har små händer, fötter och huvud. När jag föddes var jag längst och tyngst av mina syskon, men jag hade det minsta huvud måttet av oss alla. Och det har jag än idag. Jag har alltid haft litet huvud.

Tre olika ögon färger har jag haft i mitt liv än så länge vad jag vet. Föddes med blåa ögon. Efter det gick det över till mer gråa och idag har jag en jättefin grön färg på ögonen enligt mig själv. Därför tycker jag att jag har väldigt fina ögon och färg. Detta är också oftast det jag får komplimanger för.

Folk som inte har en papperskorg på toaletten, förstår jag mig inte på. I och för sig så har inte jag själv det hemma, men det kan nog bero på att vi bara är två personer i detta hem än så länge.

Jag pratar ofta i sömnen. Jag pratar högt och tydligt. När jag väl pratar i sömnen så gör jag också det om man säger så.

Eftersom sambon jobbar mycket på service och är borta och jobbar så börjar jag bli mer van nu att vara själv och spendera tid själv.

Föredrar att skura golvet mer än att dammsuga det när jag städer.

Jag går allt för sällan i jeans.

Två tatueringar och tre piercingar finns på min kropp. En Carpe Diem text på under armen, som jag ska tatuera över när jag får tid och pengar. En delfin i vatten på fotleden som jag också ska göra någonting med någon dag. Piercing har jag i tungan och i öronen.

Jag har rätt så svårt att bli brun på sommaren. Detta är en anledning till att jag oftast inte går med bara armar. Folk tror att jag gör det för jag tycker mina armar är tjocka, men eftersom att jag tycker jag är så pass vit så går jag mycket med längre tröjärmar.

Att säga vad jag vill, vad jag tycker och vad jag känner tycker jag är jätte svårt. Jag pratar helst inte om det, om det inte är nödvändigt. Jag har också svårt att verkligen veta vad jag tycker och vill.

 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?