The story about my life - Part 1

Jag tänker väldigt lite på mig själv. Visst tycker jag att det är väldigt viktigt att prioritera sig själv, men det kan jag ibland inte göra. Vissa gnäller också ibland när jag inte prioriterar dem. När jag väl tänker på mig själv så är jag glad för det.

En del har undkommit detta. Men sanningen är den att jag är perfektionist hela vägen ut i fingerspetsarna. Gör jag något ska det vara bättre än medelmåtta för annars kan jag lika gärna låta det vara ogjort. Jag är väldigt organiserad och känner ett starkt behov av kontroll och att veta vad det är jag håller på med, varför jag går med på en del saker och hur det fungerar helt enkelt. Kontroll är helt klart något som är väldigt viktigt för mig.

Behöver jag skriva så mycket om att mitt eget utseende inte alls är viktigt? Jag tror nästan ej det. Jag bryr mig faktiskt nästan ingenting om mitt utseende. Ända gången jag kanske gör de är fall jag ska någonstans och vara fin. Det kan vara julafton, nyår, när jag ska ut på krogen, skolavslutningar o.s.v. Men utöver det så struntar jag rätt mycket i att se bra ut. Jag tycker faktiskt ibland att jag är naturligt söt. Jag behöver inte t.ex. smink för att vara söt. Jag har heller aldrig knappt sminkat mig i mitt liv.

Något av det värsta jag vet är att glömma borsta tänderna på morgonen och kvällen innan jag ska sova.

Jag har en tendens att oroa mig alldeles för mycket över småsaker.

Jag har svårt att ta kontakt med nya människor som är främmande för mig. Så jag uppskattar väldigt mycket när andra istället tar kontakt med mig.

Jag hatar när någon lämnar stekpannan odiskad efter användning. Men trots det händer det att jag gör det själv.

När jag är irriterad och arg är det bästa att låta mig vara ifred.

Det är något med mig och vänster sida. Trots att jag inte är vänsterhänt så behöver jag sova på vänster sida av sängen, ha sängkamraten på vänster sida om mig. Jag har alltid mobilen och nycklar i vänster ficka. Sitter alltid på vänster sida i en buss. Behöver ha personen på vänster sida om mig när man är ute på en promenad o.sv. Och allt är nog bara för att det känns bättre, ”rätt” för mig.

Jag är inte snål med pengar, men sparsam om det verkligen behövs. Jag vet när jag har pengar och när jag faktiskt inte har det. Och utifrån det handlar jag och är sparsam.

Jag är för det mesta en väldigt organiserad person. Alla saker ska ligga på en viss plats, och om dom inte gör det kommer irritationen. Även så gäller dokument och filer som finns i datorn. 

Innan jag intar sängen måste all disk vara borta och köket vara städat. Annars går jag inte och lägger mig hur trött jag än må vara. Jag tycker därför också det är störande när det är stökigt eller smutsigt hemma. Jag går alltid och små plockar när jag ser att det är stökigt. Jag plockar också oftast eller alltid bort och städar efter mig. När jag har lagat mat då ska det också vara städat efter mig.

Jag blir oftast jätte trött om dagarna om jag inte gör någonting. Jag blir och är pigg av att t.ex. jobba. Om jag istället är hemma en hel dag utan att göra någonting så blir jag bara jätte trött. Det kan räcka med att jag behöver komma ut och ta en promenad på dagen eller göra ärenden så att jag inte blir så trött.

Jag är en selfie nörd. Inte alltid, men ibland är jag helt galen med att ta kort på mig själv. Det är oftast bara när jag kan tycka att håret är snyggt idag, eller när jag fått på mig lite finare kläder t.ex. Då kan jag ta massor med kort på mig själv, som jag sedan rensar säkert hälften av.

De absoluta bästa lukter jag vet är kokos och vanilj. I t.ex. schampo, balsam, tvål, krämer, parfym o.sv. Tycker också att det mesta man kan äta med kokos och vanilj smak är gott.

Bakar är något jag gärna gör, dock äter jag inte mycket av det jag bakar. Jag fryser antingen in det jag har bakat eller så skickar jag med Fredrik det till jobbet, vilket uppskattas mycket.

 







Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?