Thailand - Resan dit

Vi bilade från Växjö ner till Kastrup, Danmark. Vi var i god tid eftersom ingen av oss hade varit på den flygplatsen innan. Påväg ner läser jag i mina mejl "var noga med att ta med utskriven biljett till flygplatsen", kommer på att jag inte har skrivit ut våra biljetter. Snabbt måste vi komma på en lösning och kommer på att svänga in till närmaste Scandic hotell. Där vet vi att man kan få låna en dator och skriva ut på, problemet löst. När vi kommer till Kastrup och har parkerat bilen och ska checka in så förstår vi ingenting av vad danskarna säger och pratar om till oss.... Vi pratar engelska med dem istället eftersom det till och med är lättare. Vi checkar in på egen hand på en dator (där man inte alls behövde ha utskrivna biljetter, räckte med att slå in bokningsnummer!!) Vi lämnar våra väskor och sedan är det bara att vänta. Vi köper två st. läsk och en godis påse för 150?!! svenska kronor. Den dyraste flygplasten jag varit med om..
 
Väl på planet (som vi kommit på försent) väntar och väntar vi på att lyfta. Problemet var att alla människor som skulle vara på planet inte var det.. Där sitter vi i över 40 min och väntar på att planet ska lyfta.. Jätte irriterade som vi var förstod vi att det mesta inte hade börjat så bra på denna resa. När vi väl har lyft så har vi en lååång resa framför oss. Vi flög i 11 timmar konstant, utan sömn då ingen av oss kunde sova i stolarna på planet. Det positiva med flyget dit var iallafall att alla hade en egen skärm på sätet framför där vi kunde titta på film. Jag betade av fem olika filmer på vägen ner. (a)
 
Vi landar i Thailand efter 11 timmar. Känner direkt den varma och blöta luften då det precis har regnat när vi kommer dit. Vi hämtar våra väskor och frågar Ving personalen vilken buss vi ska åka med, till vårt hotell. Tjejen pekar på en liten pick-up bil och säger att vi ska lämna våra väskor där. Vi går bort till bilen där några killar står med listor och checkar av namn och väskor. Vi blir lite fundersamma och undrar om vi någonsin mer kommer få se våra väskor, haha. Han berättar vilket buss nummer vi ska åka med. Även här väntar vi på att all folk ska komma på bussen. Det tar en timme med buss till hotellet, vilket jag inte hade räknat med. Jag somnar till, två gånger på bussen medans Fredrik är vaken och tittar ut genom fönster på landet vi precis kommit till, vilket häftigt land!
 
Framme på hotellet står redan våra väskor, skönt. Vi får information om allt möjligt på hotellet och sedan går vi upp till rummet. Vi byter snabbt om till shorts och t-shirt, går ner till hotellets resturang och beställer mat för 500 bath. Vi blir förvånade och tror dem har lurat oss på 500 spänn,tills vi inser att det bara är 130 svenska kronor för två maträtter och två drycker. (Det tog ett bra tag innan vi blev vana med att så höga bath summor inte alls är lika höga i svenska kronor. Med andra ord, ett jätte billigt land). Vi går upp till rummet och somnar i några timmar. Vi tar senare en promenad ner till stranden, för att veta vart den ligger.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Äntligen framm på hotell rummet!
Så tröttna/slitna och glada på samma gång.
 
 
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?