Mycket som händer

Det är mycket som händer just nu i både mitt och min mans liv och som även kommer att hända. I senaste inlägget berättade jag om två nyheter jag och min man har suttit på under en lång tid nu. Tänkte att jag lika gärna kan ta upp det här nu när det blivit lite mer tydligt att det faktiskt kommer att hända.
Om ca fem veckor kommer vi få hem en ny familjemedlem nämligen vår första hund tillsammans. I över ett halvår har vi väntat på att denna kull som nu kommit ska komma för att vi då ska kunna tinga en valp ifrån den. Vi valde att vi ville ha en tik och då honan fick åtta valpar varpå två tikar och för att hunduppfödaren ska behålla en tik kommer vi få den andra. Vi kommer få bilder på båda tikarna ända tills de är åtta veckor gamla då de bestämmer sista veckan vilken de kommer behålla. Hundarna finns på Gotland och tyvärr kommer vi inte besöka dem för att titta på valparna, dels för att vi kommer inte behöva välja mellan några valpar utan får den som de inte själva behåller, vilket är heelt okej med oss. 2 Juni är det iallafall spikat att vi ska få hämta hem henne. :) Detta ska bli så roligt och spännande, säkert väldigt krävande också men väldigt roligt. :)
 
Någon av dessa är får vovve. :)
 
 
En annan nyhet är att vi även kommer flytta i år. Detta har vi dock vetat i över ett och ett halvt år nu då vi skrev på papper för boendet för så länge sen. :) Det är ett nybygge 7km utanför stan och ca 5km ifrån där vi bor nu, så vi kommer ju inte hamna så långt utanför stan vilket är skönt. :) Det är ett radhus som är helt självstående och inte har kontakt med grannarna alls. Egen trädgård på fram och baksida och även biluppfart till huset samt två våningar och mycket större än vad vi har nu. Eftersom det är nybyggnation så kommer vi flytta i December, då kanske ni förstår hur länge vi redan har väntat och har en bit kvar att fortsätta vänta. :p Men det blir roligt detta också eftersom jag längtar så mycket till att få flytta. Efter 4,5 år här i denna lägenhet börjar jag tyvärr tröttna. hehe. Eftersom vi ska flytta behöver vi också sälja vår nuvarande lägenhet. Vi har bara lite småfix kvar i den innan vi ska fotografera den för att först lägga ut den privat några månader innan vi tar in mäklare om det behövs. Men innan sommaren nu ska vi försöka och lägga upp den på nätet.
 
Ja detta var och är nyheterna jag pratade om. ;) Kanske inte så roliga nyheter för er som läser men som jag skrev i förra inlägget så längtar jag extremt mycket efter detta, och det ska bli så kuuul! :)
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?