En mysig vecka med familjen

Fredrik och Luna kom hem i Söndags på kvällen. Luna blev superglad av att se både Sofie och mig. Sofie blev mest glad över att Luna var hemma igen, haha. Nä men hon sken upp som en sol till Fredrikfgockså. Hon har nog märkt att de inte varit hemma på några dagar. Så mysigt när hela familjen var samlad igen. 😍 Sofie fick ta ett bad på kvällen för jag ville gärna testa hennes nya morgonrock efter badet. Ja sen behövde hon ju badas också såklart. 😄 Hon blev så söt och mysig i morgonrocken, som en liten björn som gick runt här hemma. Nu när hon kan gå så pass bra och aldrig kryper mer blir det så roligt med kläder. Det ser så fint ut när hon går omkring med klänningar och som denna morgonrocken för man ser kläderna på ett annat sätt då. Min lilla björn. 😍
 
  
 
I onsdags var jag och Fredrik på bio!! 😃😃 Vi lyckades skaffa barnvakt några timmar på eftermiddagen/kvällen så vi äntligen kunde gå på bio tillsammans. Vi har i princip inte varit ute tillsammans och hittat på något själva sen Sofie kom. Så detta behövdes verkligen. Vi tittade på Aladdin. Fredrik tyckte den var jättebra och att de hade gjort den precis som originalet, den otecknade. Jag kommer dock inte ihåg den otecknade lika mycket som Fredrik, så för mig blev det lite som att se en ny film. Fredrik visste däremot vad som skulle hända hela tiden. 😛 Men den var verkligen bra och så roligt som sagt att få komma ut själva och göra något.
 
 
 
Jag jobbade i lördags, 07.00 - 13.00 vilket var en kort skön dag. Kl. 14.00 hade jag bokat bord på resturangen Pinchos. Vi har bott i Växjö i 5 år och har inte testat den omtalade Pinchos. Jag har länge pratat om att jag vill åka dit och äta, men framförallt testa deras populära godisdrinkar. Nu skulle jag få göra detta! Vi tog såklart emd Sofie och det var inga som helst problem med det. 😊
Jag hade läst så mysket "negativit" om just Pinchos i Växjö. Allt ifrån att maten var kall till och det var ostädad och ofräscht. MEN jag vblev påositivt överraskad. Vår mat var varm och god när vi fick hämta den och jag upplevde inte alls att det var "smutsigt", snarare väldigt mysigt! Maten var god och även drinkarna. Fredrik köpte alkoholfria och jag med alkohol. Nästa gång kommer jag nog dock också beställa de alkoholfria. Denna gång tog jag med alkohol bara för att testa dem. 😊 Men som sagt, positivt överraskad och då vi åt för en viss summa fick jag två gratis tapas till nästa gång. Vi får besöka det igen. 😍
 
  
 
 
 
 
  
 
I söndags jobbade jag också samma tur som i lördags. När jag kom hem åt vi allihop för att sedan åka till Leos lekland. Äntligen skulle Fredrik följa med oss dit. 😊 Det var ganska mycket folk där denna dag men vi fick alla saker Sofie kan göra gjorda iallafall. Det var extra roligt att Fredrik var så han också kunde busa med Sofie. 😊 Efter Leos blev vi alla jättetrötta! Jag somnade på soffan när jag hade lagt Sofie för en vila. Efter en timme åkte jag och handlade mat för kommande vecka. Fredrik lagade spagetti och köttfärssås till kvällen.
 
  
 
 
  

Nästa vecka är Fredrik sista arbetsvecka innan semstern!! SOM han har längtat. Känns som alla andra haft sina semsterar nu och börhjar jobba imorgon igen. Han ska vara hemma nu i 2 månader. Semester och pappaledig. 😍
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?