Marknader

Denna vecka har det blivit en del marknader. I måndags var vi på Tingsryds marknad. Varken jag eller Fredrik har varit på den sen vi flyttade till Växjö, som var för 5 år sen. haha. Detta året visste Fredrik om marknaden eftersom hans jobb hyrde ut elcentraler och grejer till marknaden. Jag blev glatt överraskad för marknaden. Den låg mitt i stan och var mycket större än vad jag trodde att den skulle vara. Jag nämnde till Jessica att vi skulle dit och hon hängde på utan att blinka. 😆 Vi träffades där och gick tillsammans en runda. Vi blev där i 2 timmar ändå och fick med oss hem lite köp. Två st. t-shirt med tryck på till Sofie. Godisremmar, korv och såååklart en Slush!! 😍
 
 
 
 
I tisdags var jag och Jessica på Leos lekland. Jag tänkte tanken "det kanske är mycket folk där nu eftersom det är semester och en jätteregning dag". Jo då det var rätt tänkt också. När jag kom dit såg jag direkt hur mycket folk det var och jag fick parkera bilen längst bort på deras parkering.. 😌 Man märkte att det var mer folk där denna gång jämfört med de andra gångerna vi varit där. Men om jag ska vara ärlig så var det ingenting som var jättejobbigt eller något jag störde mig på. Jessica tyckte dock det var lite för mycket folk för hennes smak, men jag tyckte inte det var någon fara. Denna gång hade jag tydligen tagit på mig rätt byxor för att kunna åka fort i ruschkanorna. Denna gång gick det fort. haha. Sofie hängde med och tyckte det var roligt. 🙂
 
Vi åkte till Hultsfred på onsdagskvällen. Fredrik jobbade hos hans pappa på torsdagen med solceller som hans jobb har satt dit till honom. På kvällen åkte jag vidare till mina föräldrar med Sofie och Luna.
 
Fredrik åkte tidigt på fredag morgon till hans syster i Sandviken, det var kalas för hennes dotter (Sofies kusin) igår. Han åkte med sin mamma och pappa. Jag valde att vara hemma med Sofie istället. Min syster Emma från Norrköping kom ner till Hultsfred i fredags då hon var barnvakt till min andra syster Annas barn på igår. Mamma, pappa, jag, mina två systrar åkte till Virserums marknad på eftermiddagen. Träffade min bästa vän där, även Sofies fadder. Vi gick en stund tillsammans på marknaden. Jag köpte godisremmar denna gång också, jättegoda munkar med smak i och såååklart en Sluch! 😆 
 
 
Jag åkte faktiskt hem till Växjö efter marknaden. Kände att jag ville inte vara kvar i Hultsfred två agar till utan att ha något att göra där. å söndagen skulle jag också bara få sitta och vänta hela dagen på att Fredrik skulle komma hem från Sandviken så att vi sen kunde åka hem till Växjö. Kände att jag lika gärna kunde vara hemma med Sofie då än att vara där och inte göra någonting.
 
Igår var jag och storhandlade mat med Sofie, det gick ändå rätt bra att ha med henne och storhandla. När vi nästan var hemma började det åska himla mycket, blåsa och regnet öste ner.. Det gick från 30 grader solsken till värsta oväder. Det regnade och åskade ett tag men det gick som tur sen över. Älskar när det åskar på dagen då man kan sitta och titta/lyssna på det. Men det är mindre roligt när de åskar när man ska sova. haha. Men det slapp vi. 😃
 
 
Idag har vi inte gjort så speciellt mycket. Tvättat lite kläder och städat hemma. Vi tog även en runda till Grand Samarkand då jag skulle köpa en mysig morgonrock till Sofie. Det slutade med att jag handlade lite mer kläder till henne än bara det. 😏 Jessica är ute på äventyr med sin familj och har inte kunnat ses på hela helgen. Sara har heller inte kunnat ses på hela helgen då hennes kille har semester och hon umgås med honom. Får se om det blir lite mer nästa vecka då vi kan träffas istället.
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
Sofie har precis vaknat i skrivandets stund och vi ska nu äta lite. Sen är det bara att invänta att pappa och Luna ska komma hem någon gång ikväll. Sofie ska även få bada ikväll, det behöver hon. 🙂 Då ska hon få testa sin nya badrock också. 😍💗
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?