Stadsfest

Jag och Sofie var på Leos lekland i Onsdags med min numera gamla klasskompis. Jag gick tillsammans med henne i klassen på universitetet innan jag tog mitt uppehåll. Var så länge sen vi träffades nu eftersom hon har jobbat hela sommaren. Så det var trevligt att ses igen. Hon har en dotter på 5 år så hon fick anpassa sig lite efter Sofie på leklandet, men det gick ändå bra. Hon ville ha med bebis hela tiden. haha. 😄
 
I Fredags gick Fredrik på semester!! Äntligen tror jag han tycker. Folk har liksom redan haft flera veckor semester och även börjat jobba igen. 😄 Men vi bestämde att han skulle ha semester de två sista veckorna i augusti då han ska vara pappaledig hela september också. Så det passade bra att hänga ihop det. Sen ska han även ha semester första veckan i oktober och pappaledig andra veckan i oktober. Så nu jäklar ska han få vara ledig. 🤣
 
På kvällen var jag på Karl Oskardagarna, Växjös stadsfest. Jag ville se den tradionella RixFm festivalen såklart som jag har gått på i så många år i Växjö. Dock kunde inte Sofie och Fredrik följa med då Sofie sover kl. 20.00. Det är ju också högt ljud där så jag kände att hon gärna kan vänta något år till att gå på det. Men det var bra även i år. Var mest kul att se Darin såklart. Så jäkla grym han är! Hanna Ferm och Wiktoria var också bra på scen. 😍 Jag tog bilen till stan så det var jättesmidigt att sen åka hem efter att det var slut.
 
 
 
  

  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  

Sofie. Fredrik och jag gick sen till stan på Karl Oskardagarna på Lördagen. Jag köpte slush (sååklart!) och curros. Så gott! Fredrik tog vildsvinshamburgare och jag en vanlig hamburgare. 😃 Vi tittade även på Växjös starkaste, vilket var spännande. Vi träffade Jessica, hennes kille och dotter så vi gick en sväng med dem. Resten av dagen packade jag och Fredrik inför de två kommande veckorna i Hultsfred!
 
  
 
  
 
 
Igår begav vi oss till Hultsfred. Men på vägen stannade vi på hundutställning i Åseda. Fredriks mamma och pappa kom även dit och tittade. Så kul! Fredrik var mer nervös denna gång än på deras första utställning. Det ända han ville var att igen få Excellent på Luna för att inte sänka sitt betyg. Luna var så duktig denna gång!! Hon brydde sig inte alls om andra hundar eller folk utan bara gjorde det hon skulle. Det gick superbra! Och hon fick sitt Excellent! Fredrik blev så glad och nöjd. DESSUTOM hamnade Luna på tredje plats i sin klass. Det var sju hundar i hennes klass och hon kom trea. Det var alltså bara två hundar som var "bättre" än henne och fyra som var "sämre" än henne. Inte för att man ska säga så men för att kunna jämföra lite. DESSUTOM fick hon sitt första CK som står får Certifikat Kvalitet. Tror det betyder att hon fick certifikat för hennes goda kvatlitet, alltså att hon är än väldigt bra och fin hund och att hon nu har bevis på det. Vi alla var så stolta över både Luna och Fredrik. De har kämpat så de förtjänar detta så mycket. Ett bra avslut på veckan. 💗
 
 
  
 
 
 
 
 
 
  
 
  






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?