En jobbig period

I veckan hade vi besök av J och dottern. Sofie och hon lekte massor tillsammans och även Luna var med på ett hörn och busade med dem. Vi brukar försöka ses iallafall en gång i veckan nu. Vi ska försöka ta med Fredrik och hennes kille också så vi alla fyra kan umgås någon gång. Oklart om vi bara ska vara hemma och grilla med barnen eller om vi kanske ska gå ut och äta utan barn. Men kul kommer det säkert bli. 😊
 
I Fredags slog en tanke mig.. "Leos lekland.. åh vad jag vill dit med Sofie". Jag älska att vara på lekland så nu får jag ju äntligen vara det när jag har barn. haha! 😜 Jag frågade Jessica om hon ville följa med. Sagt och gjort så åkte vi dit med barnen. Det är ju trots allt gratis för barn upp till 1 år och alltid gratis för vuxna. Blev besviken på mig själv att jag inte innan har besökt Leos med Sofie, t.ex. när hon var runt 6, 7 månader och började vara som mest aktiv. 🙁 Men vi får väl passa på att besöka Leos nu innan hon fyller 1 år, haha. Kan ju försöka att vara där ca en gång i veckan iallafall. 😍
Meen det gick hur bra som helst på leklandet. Vi lekte i bollhalvet, åkte kana, hoppade studsmatta och lekte på det området för det minsta barnen. Det tog lite tid innan Sofie kom in i det eftersom det var mycket barn, folk överallt och mycket som hände. Men de släppte mer och mer. Detta kommer vi definitvit göra igen! 😃
 
  
 
  
 
  
 
Jag hade planer på att åka till mamma och pappa i helgen, helt själv! Känner att jag behöver komma bort från Fredrik, Sofie, Luna och hemmet. Meen jag kunde inte åka iväg eftersom Fredrik på Lördagen behövde ha bilen. Han hade lovat att vara med och hjälpa lite grannar att fixa vår strand. Då skulle han också bidra med släo och sådär. Så ja, det var de han gjorde på Lördagen. De fick iordning det ganska så bra ändå. Dock behövs det flera timmar till att fixa lite mer vid stranden och sen framförallt underhålla den. Men bättre och finare blev det, så nu kan jag tänka mig att bada hela nästa sommar där med Sofie och Luna. 🙂
 
Vi har också fixat gräset på hela trädgården hemma hos oss. Det har aldrig riktigt tagit sig med gräset.. Nu har vi plockat ogräs, klippt och trimmat gräset, strött ut gräsfrön och lagt på dressgjord. Jorden ska förhoppningsvis göra att fröna tar sig bättre. Det har ju varit så dåligt väder hela veckan med regn och sådär. Men det är ändå det bästa ultimata vädret för att göra det vi nu gjort eftersom det behövs mycket vatten och så skönt att vi inte behöver vattna så mycket. Det sköter sig själv nu hoppas vi. 😄
 
 
 
Jag har pysslat med Sofies rum, inredning och sådär. Vi var ju på Gekås midsommarveckan och köpte lite inredningsgrejer till hennes rum. Nu är det faktiskt i stort sätt färdigt med all inredning. Iallafall med allt jag har tänkt mig att hon ska ha på rummet just nu. Sen kommer det säkert ändras ett antal gånger och så där.. Haha. Speciellt sen när hon ska flytta till det större rummet bredvid, men de blir om något år. Jag är nöjd med hennes rum som det är nu, mycket mysigare har det blivit! 😍
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 
  
 
Sofie har sen i Onsdags haft någon jobbig period... tror jag att det är iallafall. haha. När hon skulle sova på eftermiddagen i Onsdags ville hon inte alls sova. Hon stog upp i sängen hela tiden och bara skrek och grät. Efter en timme gav jag upp och hon började leka direkt, så jag trodde det handlade om att hon var så pass pigg att hon inte ville sova. På kvällen när hon skulle sova för natten så höll hon på likadant igen. Vi höll på i två timmar den kvällen med att söva henne. Testade att gå in till henne hela tiden och lägga ner henne på nytt. Testade också att söva henne på mitt bröst. Sen ställde jag ner henne på golvet och hon började att leka. 😫 Jag la in henne i sängen igen och lät henne gråta en stund. TILL SLUT blev det tyst och hon somnade. Jag vet inte alls vad det handlade om.. Kanske pigg och inte ville sova, övertrött, känner sig ensam, behöver närhet.. Så svårt att veta.
Varje kväll efter detta så har hon sen gjort likadant, står i sängen och är ledsen och inte vill lägga sig ner för att sova. Fredrik testade då att sitta på golvet bredvid sängen och klappa henne. Till slut somnade hon med honom på rummet. Dagen efter fick jag göra samma sak, och detta värkar just nu fungera. Det verkar som att hon känner att hon behöver ha oss där just nu. Jag hoppas att detta är en perid som snart kommer gå över. Eftersom det alltid varit problemfritt med hennes nattningar och sovande så blir det såå tydligt när något är som det inte brukar.. 😌
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?