BVC

I Måndags hämtade jag vårt avlasnigsbord som jag beställde samtidigt som vi var där förra veckan och köpte soffbordet och mattan till vardagsrummet. Jag monterade ihop det fort för att jag var nyfiken på hur det skulle bli. Blev osäker på om jag skulle ha det i hallen eller om jag skulle ha det i köket/genomgången till vardagsrummet. Men jag beslutade till slut att ha det i hallen, det blev superbra. 🙂
 
 
  
 
 
Jessica var här hos oss en dag och hälsade på. Vi satt mest ute på altan och umgicks då det var så varmt ute denna dag. Dock har det ju varit det heela veckan! Både på gott och ont tycker jag. 😄
 
Luna löper just nu.. Hon är inne på sin andra vecka. Hon är annorlunda när hon löper, framförallt mer "deprimerad", haha. Sover genom hela dagarna och äter knappt inte heller. Sen blöder hon ju också så det blir lite jobbigt att passa upp på henne så hon inte är i soffan, på vardagsrumsmattan eller i vår säng. Men men det går väl över denna gång också. 😁
 
I Fredags jobbade jag till kl. 12.00. Efter det hade vi tid på BVC. Så himla mysigt att vara där igen då det var 4 månader sen vi var där senast. Så roligt att gå dit och kolla läget med Sofie. Hon växer som hon ska och hon följer sin kurva bra igen, skönt! Hon ligger långt under kurvan på huvudomfånget, men vi vet ju om hennes lilla huvud. Precis som mamma och pappa! 😍 Allt var hur bra som helst med henne. BVC sköterskan kunde ju se tydligt hur bra hon kunde gå nu och sådär så hon frågade inte så speciellt mycket. Hon hörde henne även "prata" och vi pratade också tillsammans. Duktig tjej! 💗
 
 
  
 
Vi åkte sen till Hultsfred där vi spenderade hela helgen hos Fredriks föräldrar. Han hjälpte hans pappa med något lätt som han behövde hjälp med och sen på kvällen åkte de ut och jagade.
 
Lördag var en lång seg dag.. Vi var på kalas hos Fredirks faster då hennes man fyllde år. Vi var där kl. 17.30 och jag var tvungen att åka hem med Sofie vid 19.30 då hon skulle sova. Men de tyckte iallafall det var roligt att de fick träffa Sofie. Jag tyckte detsamma, jag hann ju iallafall träffa släkten som jag inte gjort på länge. Fredriks och hans föräldrar kom hem senare sen när jag hade gått och lagt mig. Dagen var lång och seg eftersom Sofie gick upp kl. 06. Hon sover alltid sämra borta och speciellt när vi sover i samma rum som henne. 😔 Sen gick vi i princip och väntade hela dagen på att kvällen skulle komma så vi kunde åka på kalaset. Haha.
 
 
 
Vi åkte hem till Växjö tidigt idag. Slängde i oss lite mat och sedan vidare till Ikea. Jag ville så gärna ha en hylla där som jag hittade. Tänkte att jag skulle ställa den på det andra stället där jag velade om jag skulle ha avlastningbordet. Detta blev mycket bätte där så jag är supernöjd. Tycker det är så kul att hålla på med inredning i huset.. Kan inte låta bli. 😍
 
 
 
  
 
  
 
Vi klippte gräset, trimmade vid buskarna, krattade upp det överflödiga och sedan vattnade tomten ikväll. På en vecka har gräset redan växt ca 20 cm.. Men det är såå kul att klippa när man ser skillnaden så jag klipper gärna när det är så långt. 😜 Det blev så fint och fräscht med nyklippt gräs. Vi såg också när vi kom hem att det hänt lite på våra tomatplantor. När vi åkte i Fredags var det en röd tomat redo att plockas och nu fanns det lite till. Så kul! 😍
 
 
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?