Midsommarvecka

Då var det Måndag igen och en hel vecka till har passerat.
 
I Måndags var J och hennes dotter här och hälsade på. Skönt när barnen får leka av sig lite med varandra. hehe. 🙂 Vi pratade lite om tänder, då Sofie inte fått några alls ännu och inte har några syntom på det heller. Och helt plötsligt säger J "men du.. hon har ju någon tand när nere, jag såg något vitt". Och jo då det stämde, vi upptäckte hennes första tand. Haha så chockad. Hon har tydligen fått sin första tand utan att jag och Fredrik har märkt det. 😱 Jag har ju ställt mig in på att det framöver kommer bli sömnlösa nätter när hon får sina tänder. Men vi har inte alls märkt på henne att hon äns fått tänder så de påverkade tydligen inte henne så speciellt mycket. Nu ska jag inte hurra för det då det kanske blir värre med de nästkommande såklart. Några dagar senare upptäckte vi även hennes andra tand som hade kommit upp. Det blev den bredvid den första.
 
Vi hade 6 månadets besiktning på huset i Måndags också där vi gick igenom allt vi felanmält på huset. Allt skulle förhopningsvis fixas efter semestern, så det var inga problem som tur var.
 
I Onsdags kom mamma till oss. Vi var på informationsmöte på förskolan så mamma var hemma med Sofie den kvällen. Vi fick information om föraskolan och hur deras inskolning går till. Vi tittade även runt på förskolan och avdelningen där hon ska gå. Sofie ska börja förskolan 7:e Oktober och det känns verkligen som snart. Vår "lilla" tjej! 😭 Det tog faktiskt inte så länge som vi hade trott så mamma behövde inte natta Sofie utan mer bara vara med henne på kvällen en stund.
 
På Torsdagen åkte jag och Fredrik till Gekås och mamma var hemma med Sofie. Vi åkte kl. 05.30 för att vara där 07.30, en halvtimme innan det öppnade. Jag har aldrig varit på Gekås när det varit så lite folk som det var denna gång. Läskigt lite folk haha.. Jag hade min lista med saker jag skulle handla. Den innehöll mest saker till Sofie och även inredning till hemmet. Fredrik fick också en del kläder. Jag fick "bara" trosor, strumpor och leggins. Men jag kände att jag inte äns behövde gå runt och titta på kläder då det inte var alls länge sedan jag handlade kläder till mig själv. Jag hittade det mesta jag skulle ha iallafall så det blev ändå en lyckad resa. Vi åkte hem redan kl. halv ett igen för att vara hemma vif halv tre. Sofie fick mycket inredning till rummet:
- Sammetgardiner
- Sänghimmel
- "Svävande" ballonger (som man hänger upp i taket)
- Fjäderlampa till taket
- Tvättkorg
- Förvaringpåse till skötbord
 
Sen fick hon en del presenter som hon ska få när hon fyller 1 år. 🙂 Resan blev lyckad. Det var skönt att komma ifrån Sofie tillsammans med Fredrik. Vi har på nio månader inte varit ifrån Sofie tillsammans, så det var på tiden! 💗
 
På kvällen åkte vi till Hultsfred. Fredrik jagade Fredag och Lördag. Jag var hos både hans och mina föräldrar. Vi firade midsommar hos mina föräldrar på Lördagen. Det kommer ett eget inlägg om det sen! 😍
 
Sofie sover just nu och jag funderar på att väcka henne då hon sovit sina 2 timmar nu. Men samtisigt hatar jag att behöva väcka henne utan jag vill också att hon ska få sova hur länge hon vill. Hon sover mellan 1,5 timme och 3 timmar. Hon sover verkligen så mycket hon behöver just då eftersom hon vaknar när hon är utvilad. Jag tror jag låter henne sova så lägger jag upp resterande av dagen efter det sen. hehe.
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?