Bad

Nu är Fredrik hemkommen för denna gång. Skönt att ha han hemma på kvällarna, som det ska vara. 😍 Han ska ju dock iväg nästa vecka också Måndag - Onsdag.. Men men. Det blir säkert bra det också.
 
I Torsdags var han ledig från jobbet eftersom det var en röd dag. Natten till Torsdagen hände något ovanligt för Sofie. Sen hon var tre månader gammal och vi flyttade till huset och hon fick sitt egna rum så har hon sovit själv i sin säng på sitt rum. Bortsätt från en vecka då hon hade någon period och vaknade på nätterna. Denna natt gick hon och la sig kl. 20.00 som vanligt. Jag gick och la mig kl. 22.00 och låg i sängen till 22.30 innan jag skulle lägga mig för att sova. Då hör jag henne gny lite (som hon brukar göra), men hon blir sen mer och mer ledsen och börjar gråta. Fredrik går till henne för att se om det är nappen hon har tappat. Det har hon inte gjort för hon har den i munnen. Han försöker söva henne men då hon blir mer och mer ledsen tar han upp henne i famnen och försöker söva henne. Då blir hon tyst och är inte ledsen mer. Men så fort han lägger ner henne i sängen igen så blir hon ledsen. Hon gråter så mycket att hon kippar efter luft. Jag går in och försöker med samma sak med samma resultat. Vi tar med henne till vår säng för att se om hon kan somna mellan oss. Hon vill aldrig vara still i vår säng och inte denna gång heller. Hon är så ledsen att hon kippar efter luft/andan. Jag lägger henne på mitt bröst och försöker söva henne, där hon till slut somnar. Jag tänker då att jag ska gå och lägga henne i sin säng igen vilket jag gör när hon somnat och andas normalt och lugnt igen. Sakta men säkert lägger jag ner henne i sängen och hon fortsätter faktiskt att sova resten av natten. Jag TROR att det handlade om att hon drömde något och vaknade och var rädd. Jag kände iallafall att hon verkligen behövde vår närhet! 💗 Så himla fint! Har inte känt på länge den närheten med Sofie då hon aldrig nuförtiden vill sova eller mysa i famnen. 
 
Vi var iallafall och badade med Sara och Theo igår. Första gången de var med oss och badade. Var länge sedan jag och Sofie var i simhallen också. Det gick hur bra som helst, hon älskar verkligen alltid att bada nu. 😍 Ända gången hon är ledsen på hela vistelsen är efter duschen när man ska klä på henne. Då blir hon oftast ledsen av att hon fryser. Sen när hon är påklädd och fått sin smoothie blir allt bra igen. hehe. 
 
I helgen är vi bara hemma hela familjen. Sofie har lärt sig att stå uprätt själv utan stöd, iallafall i så där fem sekunder. 🙂 När hon står mellan bord och soffa och har någon leksak i handen kan hon släppa ena handen som är på bordet för att ta båda händera med leksaken. Då glömmer hon bort lite att hon inte står och håller i sig i något, utan då står hon där själv utan stöd och balanserar. hehe. Vår duktiga tjej!! Har också märkt att hon har börjat krypa på fötterna och att hon ofta vill "ställa" sig upp utan stöd men inte är där riktigt ännu. Men det kommer säkert snart säga pang så ställer hon sig upp och står där. 😃
 
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?