BVC besök

Sofie och jag har idag varit på ett församlingshem och varit med på sång och lek med andra barn. Vi mötte upp Sara och J där med deras barn. J har varit där några gånger innan men för mig och Sara var det första gången. Vi samlades i en stor sal i en ring på en stor matta. Där sjöng vi lite olika sånger tillsammans. Sofie var ibland intresserad och sprattlade med. Men mest ville hon krypa till allt och alla, så jag fick springa efter ett antal gånger. Efter sångerna var det lite mellanmål och barnen fick leka fritt. På slutet var det andakt, där vi sjöng några sånger som handlade om kyrkan och så. Det var iallafall jättemysigt och trevligt att vara där. 😍
 
Hembesök av BVC idag för 8 månader. Sofie låg jättebra till i utvecklingsbedömningen, vilket hon alltid har gjort. Hon är och har alltid varit tidig i allting vilket gör att hon ligger "före" i utvecklingen (om man nu kan och får säga så). Med det var de alltså inga problem.
De läste en bok för henne och introducerade läsning för henne. Hon tyckte det var jätteroligt att lyssna på, så de tyckte att det var dags att börja läsa för henne. Det har jag dock redan börjat göra. De tipsade om att läsa vid läggdags, men då Sofie oftast inte är still så försöker jag läsa för henne när hon vaknar på dagen då hon är som MEST still iallafall. 😂
Hon hade växt 3,5 cm sen senast (två månader sen), så nu har hon passerat 70 cm sträcket. Hennes vikt hade dock inte gått upp så mycket som den "skulle". Sen sist hade hon "bara" gått upp 600 gram. Då hon normalt sätt innan brukar gå upp runt 500 gram / månad så var dessa 600 gram för två månader inte så mycket. Detta gjorde att hon dalade ganska mycket neråt på viktkurvan. Vi konstaterade att det inte hade något att göra med att hon inte äter som hon ska eftersom att hon äter jättebra. Det handlar nog mer om att hon rör sig väldigt mycket nu. Hon är som sagt tidig i utvecklingen och rör sig väääldigt mycket för hennes "lilla" kropp. 😊 Vi skulle testa att ge lite olja till t.ex. gröten på morgonen och kvällen eftersom det då ger lite mer energi som hon behöver få i sig. Annars mår hon bara fin fint och växer för fullt ändå. 💗
 
Fredrik är iväg på jobb denna vecka Måndag-Onsdag.. 😌 Så tråkigt att vara hemma själv på kvällarna, men men så är det. Vi har ju haft fullt upp idag hela dagen så vi har ändå något för oss hela tiden. Imorgon kommer också min bästa vän och Sofies fadder på besök. Tänkte att vi ska till stan och handla lite. Kläder till både mig och Sofie. 😍
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?