Livet just nu

Här kommer ett litet inlägg om hur livet för mig ser ut just nu. Tänker att det kan vara bra och roligt att veta det efter uppehållet med bloggen. 😊
 
Innan vi fick barn så studerade jag till förskollärare. Jag hade då gjort 2 år av utbildningen. Jag tog ett uppehåll från skolan i två terminer (1år). Tanken är att jag nu i höst ska börja studera igen och då har jag 1,5 år kvar till examen. Just nu känns det både jättejobbigt och även skönt att jag snart ska börja studera igen. Det jobbiga är att jag har lämnat min klass och behöver hoppa in i en ny. Känns tråkigt att behöva lämna den bra klassen och alla vänner. Som tur är känner jag faktiskt två tjejer i min nya klass som jag kommer ha sen. Jag hoppas att jag kommer kunna umgås med dem så man har någon att vara med. Det är riktigt tufft att studera själv (inte ha någon att vara och umgås med).
 
Jag har varit hemma med Sofie sedan dag ett! Det känns tufft och jobbigt i vissa perioder och man vill ibland bara ifrån henne, Luna och hemmet. Men jag har iallafall börjat jobba lite på helgerna. Ibland jobbar jag fredagar till söndagar och då tar Fredrik pappadagar de tre dagarna när jag jobbar. Det är skönt att för det första komma hemifrån och göra någonting annat än att bara vara hemma med Sofie och Luna. Sen känns det också såklart skönt att få in lite extra pengar. Jag har bytt hemtjänstjobb. Eftersom vi flyttade så bytte jag till ett annat ställe då jag inte vill åka ända till det numera gamla jobbet. Det känns kul att vara på nytt ställle och träffa nytt folk. 😊
 
Vi har gått mycket på vår mammagrupp på BVC och där igenom har jag träffat en ny kompis som jag faktiskt umgås med en hel del nu. Hon heter också Sara och hennes kille heter också Fredrik.. haha. Dessutom är hennes son född två dagar efter Sofie. Så det är ju lite komiskt. 😄 Vi trivs jättebra ihop och är verkligen så lika varandra. Vi brukar hälsa på varandra och fika samt gå på promenad. Mycket för att både hon och jag ska ha något att göra på dagarna och för att våra barn ska träffa varandra och få lite social tid. Dessutom har jag fått kontakt med ännu en tjej nu. Hon har en dotter som är född 16 dagar innan Sofie. Så kul att ha barn som är födda samma månad. Så vi umgås alltså med lite mammor vissa dagar. 😍
 
Jag och Sofie försöker åka och bada en gång i veckan. Hon ääälskar att bada! Och jag älskar att se henne i vattnet. Ska försöka få med oss Sara och hennes son dit snart också för det blir förmodligen mycket roligare för alla om man är fler som åker och badar. Nästa vecka ska vi också börja gå på sång och lekstund. Det är på församlingshemmet där vi var efter vårt bröllop och efter Sofies dop, så de stället kan jag ju utantill. hehe. Ska försöka åka dit på Måndagar och Torsdagar nu fram till midsommar. Dels för att ha något att göra och även att Sofie ska få vara med på såna saker. Tjejen som jag precis börjat umgås med går på det nämligen så det kan vara kul att hitta på en sån sak tillsammans också.
 
 
Vi styr och ställer hemma med huset hela tiden känns det som. Vi har precis byggt en altan på baksidan och satt plattor på marken. Och vi håller fortfarande på att ställa iordning på utemiljön utanför huset med gräs och sådär. Fredrik säger att det är ett evighetsprojekt med hus men jag håller inte med. Eftersom detta är ett hus som vi just nu inte behöver renovera så tror och hoppas jag att vi kommer till en punkt där vi faktiskt inte behöver göra stora grejer med huset mer. Vi får väl se. Men just nu är det mycket jobb. 😫
 
Nä men det är väl ungefär så livet ser ut just nu för oss. Tänkte att jag kommer blogga när det är något jag har att blogga om såklart. Ibland kanske det blir på slutet av en vecka där jag sammanfattar hela veckan. Eller så kanske det blir efter en eller flera dagar. Både jag och ni får se hur det blir. Hoppas ni är med mig! 😍
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?