Att åka buss

Senaste dagarna har jag märkt att jag stör mig på lite saker när jag åkt buss. Dessa är några av dom.
 
Att inte kortläsaren fungerar.
Det har jag fan varit med om för många gånger nu på en vecka bara. Jag åker liksom bara buss nu en gång i veckan, varför kan dom inte fungera då?? Självklart är det bra att jag får åka med gratis då, men jag har liksom laddat mitt kort med flera hundra kronor nu. Och då kanske jag också vill att det ska fungera så att jag inte har laddat kortet helt i onördan!! Hur svårt ska det vara att fixa en liten, liten maskin?!
 
Att klockan i bussen inte fungerar.
Man kollar på klockan och märker "jaha den fungerar inte för den visar fel tid, okej." Sen glömmer man bort att den gick fel och kollar på klockan igen. "jaha just det, den gick fel ja." Och detta händer flera gånger på en busstur..
 
Hög musik i lurar.
Oftast är det någon jävel som sitter nära en och spelar skit hög musik i lurarna. Ibland så högt att det hörs långt i bussen så att inte bara jag stör mig. Ibland märker man faktiskt att fler än jag stör sig. Och jag som är så irriterad så är detta skit jobbigt!
 
Små barn.
Nu har det blivit så att jag måste alltid ta högstadie bussen till skolan en dag i veckan. Och dem människorna kan man verkligen kalla för småbarn, även att dom går på högstadiet. Det är många av alla som verkligen är omogna. Vissa sitter och skriker på varandra rakt över hela bussen, och vissa pratar högt om "coola" saker. Och man vet liksom att dom pratar högt om det för att dom vill att andra ska höra det för dom tror dom är coola när alla vet vad dom pratar om. Men snälla de är bara pinsamt..
 
 
 
 
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?