Nästa en hel vecka i Tranås

Jaha då var det Måndag igen. Skriver ju bara på Måndagar nu för tiden. haha. Förra Tisdagen åkte jag till Tranås. Tog ett snabb tåg från Alvesta direkt till Tranås, sköönt. Eva, Joel och Julia var där och väntade på mig. Jag skulle stanna till Torsdag men eftersom Andreas hade ett möte i Eksjö på Fredagen så åkte jag hem då. Har hunnit med att göra lite saker i Tranås faktiskt. En dag var vi en sväng i Linköping för Eva skulle lämna in sin telefon. Jag passade på att köpa en till tavelhylla på IKEA. Sen har jag mest lekt med Joel och Julia. Joel har varit ute och lekt på gården varje dag. Fick se Joel köra lite fyrhjuling också, även jag fick prova. Haha den var lite liten för mig bara. :) Jag blev sugen på att baka en dag också, så Joel och jag gjorde chokladbollar. Jag har faktiskt haft det ganska trevligt där. :)
 
På fredag kvällen kom Fredrik till Mörlunda och sov där. Jag hade bestämt mig för att åka till Alvesta på Lördagen faktiskt. Men innan det så var vi lite hos Malin och käkade. Jag hängde även med Fredrik och Peter ut i skogen. Dom skulle skjuta in älg studsare (ett gevär). Jag ville inte testa den, men jag fick testa ett annat mindre gevär, och det var väldigt kul. :) Speciellt när det smäller lite. haha. Sen tog dom upp båten bara innan vi åkte hem igen. Sen åkte jag och Fredde till Alvesta så vi kom hem ganska tidigt. Var ganska skönt eftersom jag hade varit hemmifrån så länge. hehe.
 
Igår sov vi ut jätte länge, så jäkla skönt. Vi åkte till affären och köpte lite frukost. Fredrik skulle ta ut sin paket också. Men det visade sig att det hade kommit till skåne, bara för att han hade skrivit ett nummer fel på postnummret. Ja herregud. Senare åkte vi till affären igen för jag skulle köpa massa indegrienser till bak. :) Har inte bakat på hur länge som helst. Så på kvällen fick det bli att baka kanelbillar! :D Vi spelade även bingolotto på kvällen. Jag vann bara en ny bingolotto annars ingenting. haha :(
 
Denna vecka har ju älg jakten börjat. Och jag tror att Fredde ska ut på det i helgen. Så han åker till Hultsfred på Fredag. Jag vet dock inte om jag hänger med. Vill ju vara hemma lite om helgerna också. Men inte roligt att vara här en hel helg helt själv. :( Så jag får se hur det blir.
 
Helgen efter det så är det ju dags för högskoleprovet... Herregud. haha. Så nästa helg ska jag ju ner i alla fall. Emma och jag måste nog åka till Oskarshamn på Fredagen också för att kolla vart vi ska vara på Lördagen. Det har vi ju ingen aning om än. :o Sen vet jag inte om vi ska fira pappa nästa helg också, eftersom han fyller år på Onsdagen sen. Julia fyller ju år den Söndagen också. :) Får se vad mamma och Eva har tänkt sig.
 
Idag har jag inte hunnit göra så mycket. Har plockat och styrt i lägenheten hela dagen. Har också kört tre stycken tvättmaskiner. :o Märks att Fredde inte har tvättat nått när jag har varit borta i alla fall. haha :) Skönt att tvätt korgen är tom nu. :p
 
Jaha, ännu ett långt inlägg med massa text. :( Men ni ska få lite bilder också, så det kanske blir liiite roligare. haha.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Igår när vi åkte hem så stannade vi vid Hovshaga slottsruin utanför Växjö. Där fanns världens finaste skog. Finaste skogen jag har varit i. Just nu på hösten är det ju så jäkla fint också. Tog en massa bilder. Men jag tänkte att Emma skulle få fixa ljusen på dom innan jag lägger upp dom här! Så jag lägger upp dom i ett inlägg någon dag.
 


Gott med bullar :)

Svar: Ja det är de verkligen! :)
Sara

2013-10-15 // 00:53:21

Gud vilken fin header du har!

Svar: Men oj, tack så mycket! :) hehe
Sara

2013-10-15 // 19:54:24




Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?