Underbara ledighet

Nu har första veckan på förskolan passerat. Det började med att jag var där Måndag och Tisdag, var hemma hela Onsdagen. Gick hem på Tisdagen men jätte ont i huvudet som satt i hela kvällen och natten. Så jag skrev till en kollega på morgonen dagen efter att jag inte kom. :/ Men sen rullade Torsdagen och Fredagen på. Jag känner mig inte helt inne med barnen ännu när man pratar om det pedagogiska och så, men det kommer nog hoppas jag. :) Jag jobbar fortfarande med alla barnens namn. När man har uppåt 40 barn vissa dagar så är det inte det lättaste. haha.
 
I Fredags gick jag och en kollega hem kl. 14.30, en timme tidigare. Vi hade inte många barn och överflödigt med personal. När jag kom hem var Fredrik hemma med Oskar. Dem hade byggt ett arbetsbord till förrådet. Jag åt lite mat, Oskar gick hem, jag och Fredrik åkte och badade. Vi doppade oss bara en gång och satt en stund i skuggan. Vi åkte hem och bytte om, sen hämtade vi Oskar och Emma. Vi skulle åka och spela fotbollsgolf, vilket var stängt när vi kom dit.. Så vi åkte till Evedal och spelade äventyrsgolf istället vilket jag aldrig har spelat innan. Det var lite roligare än vanlig minigolf på vanliga tråkiga banor. :p Jag kom tvåa och Fredrik kom fyra. :) Vi tog alla en mjukglass och skjutsade sedan hem Oskar och Emma, eftersom hon skulle jobba på kvällen. Fredrik och jag grillade på kvällen. Vildsvin, pommes, majs och champinjoner, blev jätte gott. :)
 
På Lördagen gjorde vi inte alls mycket, vi var mest hemma och tog det lugnt i värmen. Fredrik städade och ränsade förrådet. Idag där emot har vi varit på stranden i två timmar. Badade och solade. (a) Vi åkte när det blev för trångt med allt folk. Nu ikväll har jag sett att hela min rygg är röd. :( Blir så besviken att jag brände mig på bara det stället där jag glömde att smörja mig med spray.. :/ Vill ju bli lite brun nu. Får se hur det ser ut imorgon. Efter stranden var vi även äntligen och köpte en ny grill också. En Weber grill, vuxen poäng! :D haha. Skönt med en sån här grill nu.
 
Det har varit helt underbart väder hela helgen. Och jag är så glad att äntligen kunna njuta av sommaren på min enda ledighet. Känns så skönt att vara ledig varje helg nu och även om kvällarna. (a) Så i helgen har jag känt hur underbart det är att jobba Mån-Fre och sen kunna njuta av helgerna! :) Imorgon vankas jobb igen.
 
  
 
  
 
 
 
 
  
 
 
 
  
  
  
 
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?