Hagelskytte & Rally

Denna härliga Lördag bestod av hagelskytte och rally ute i de småländska skogarna. :p Fredrik, Oskar och jag var ute hos Fredrik (som bor på landet) kl. 11.00 då vägarna skulle stängas av kl. 13. I en timme sköt vi lerduvor allihoppa (till och med jag när alla var med, haha). Till min förvåning så satt jag rätt många duvor faktiskt, till och med ofta med kärnträff. Jag sköt nog 25 skott och det var säkert mer än hälften som jag träffade. (a) Sista skottet övertalade alla mig om att testa ett värre skott. Kommer inte ihåg vad det hette, men ett mer kraftigt skott. Och jo tack, det var de ju också. Det blev sista skottet för min del för om jag ska vara ärlig så kändes det i axlen. ;) Fredrik spelade in, men hans mobil hackade precis när jag sköt i videon så jag fick inte se hur mycket jag flög bakåt. :p Dagen efter hade jag både blåmärke och sår (blod under huden eller hur jag ska säga). Så det satte ju sina spår. :p
 
Kl. 12.30 begav vi oss tillbaka till huset. Vi gick upp till ett berg och satte oss vid en grill plats. Tände grillen och grillade korv på pinne. :) Grillat smakar såå mycket godare ute i naturen. Grillplatsen var precis utanför Fredriks hus uppanför en bra sväng där man såg rally bilarna komma. :p Först var vi ensamma, men när klockan gick mot halv tre blev hela berget fullt med folk. :p Vi var kvar där till halv sju, då Fredrik gick och startade sin grill vid huset. Jag och Fredde hade tagit med viltkött att grilla. Så vi grillade köttet och det blev verkligen jätte gott. (a) Vi satt inne och tittade på fotboll samtidigt som vi käkade. Vi var ute och tittade på vägen en sväng innan vi åkte hem för att kolla hur det såg ut efter alla bilar. :) En lång med väldigt trevlig Lördag! (a)
 
 
 
 
  
 
 
 
  
 
  
 
 
 
 
 
 


Åh, det är ju så grymt kul att skjuta lerduvor :)
Jag har också testat en rejäl magnumpatron (om det var det du menade) och det kändes verkligen i axeln. Jag plockade ut öronpropparna också innan jag sköt den för jag ville höra hur högt det lät. Tusan vad det smällde i öronen, haha :P Provade du att skjuta eller vara nära utan öronskydden? Det är en ganska häftig känsla tycker jag!

Svar: Ja det är kul att skjuta, när vädret tillåter kan man ju hålla på en hel dag! :)Jag skjuter aldrig utan hörselskydd, jag är rädd om hörseln. (y) Jag har stått utan någon gång längre bort när andra skjuter bara. :p
Sara

2016-06-20 // 21:45:56

Jo, givetvis bör man ha hörselskydd när man skjuter mycket men några enstaka skott utan tycker jag är okej. T.ex när jag har varit med min kusin och jagat. Hon brukar nog inte ha några hörselskydd, men och andra sidan så skjuter hon kanske eller två skott och jag brukar ligga/sitta bredvid och titta i kikaren så jag kan inte hålla för öronen... Jag har faktiskt haft öronproppar med nån gång men jag har aldrig hunnit stoppa in dem eller så har jag glömt att jag har dem i fickan, Haha ;)
Men som sagt så tycker jag mina öron tål några skott innan det börjar tjuta i dem, så jag inbillar mig att det är okej ändå..?

Svar: Ja man får såklart göra som man själv vill. :) När man är ute på jakt så har man ju inte hörselskydd på sig så man hör det man ska, haha. Så då blir det ju enstaka skott utan öronproppar. :p
Sara

2016-06-22 // 21:10:07




Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?