Lunginflammation

Igår beökte jag vårdcentralen ännu en gång. Fick samma läkare som för två veckor sedan så han kände igen mig och tyckte det var "tråkigt" att se mig igen, haha. Han undersökte mig på samma sätt igen och inget värkade sämre än förra gången förutom när han lyssnade på lungorna, vilket var mer krassligt denna gång.
Jag fick gå och ta en snabb sänka och även en vanlig sänka. Proverna togs i armen vilket faktiskt gjorde lite ont denna gång. Jag brukar aldrig vara känslig för sånt men får erkänna att jag varit lite öm efteråt. Jag tycker det är häftigt att ta prover. :) Jag kollar aldrig när hon sticker in nålen men sen när hon tar blodet i rören så tittar jag alltid. (a) Min snabb sänka var på 30 förra gången jag var hos honom. Denn gång låg den på 121, så något hade uppenbarligen försämrtas. Jag fick åka till sjukhuset och röntga lungorna. Kom tillbaka till läkaren på vlc där han berättade att jag hade fått en lunginflammation nu av min lågvariga förkylning.. Jag har märkt sen förra helgen faktiskt att det borde ha varit något eftersom jag då började få så ont i ryggen och bröstet.
 
Så det känns "skönt" att det var någonting fel så jag kunde få penecillin för detta och förhoppningsvis kan få bli frisk nu en gång för alla. Detta är dessutom andra gången jag har lunginflammation. Förra gången tror jag var för fyra eller fem år sedan precis innan jag och familjen skulle resa till Gran Canaria. haha. :O
 
Jag får inte jobba på en vecka nu, fan så tråkigt faktiskt. :( Vem vill vara hemma och vara sjuk istället för att jobba liksom.. :( Men men jag får jobba en sista vecka sen innan vi reser och tar semester! (a)
 
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?