Life update

Livet rullar på rätt bra tycker jag, men inte alls här på bloggen. haha. Jag tänkte göra en life update eftersom det verkligen blir sällan jag skriver på bloggen.
 
Skolan flyter på bra tycker jag. Den startade ganska lugnt, inte massa ensamma redovisningar och så som det var på deltiden vad jag kommer ihåg. Vi började med ett grupp redovisning och det kändes riktigt skönt. Sen har det varit lite uppgifter och hemtentamen och så. Nu snart ska jag redan börja på andra kursen så det går fort tycker jag. Kommer få "sommarlov" (haha) 2 Juni vilket känns skönt att det är rätt tidigt.
 
Jag hoppas att jag kommer få jobba hela sommaren! Eller ja det ska jag.. Väntar fortfarande svar från förskolan om jag behövs där på sommaren. De tre första veckorna av sommaren kommer jag i alla fall jobba i hemtjänsten. Men om jag får ett nej från förskolan kommer jag säkert tyvärr jobba hela sommaren i hemtjänsten, vilket jag verkligen inte vill. Men kommer behöva göra det isåfall.. :( Förskolan saknar jag otroligt mycket. Jag var där och gjorde en fältstudie för en vecka sedan, var jätteroligt att få komma och hälsa på igen. Kändes skönt att komma dit bara för att hälsa på så det inte blev jobbrelaterat. Håller tummarna för att jag får vara där hela sommaren! (a)
 
I sommar kommer jag alltså förhoppningsvis jobba hela tiden. Fredrik kommer bara ta ut sex dagar semester eftersom han sparar dagar till älgjakt och sånt senare på året. Han kommer ta tre dagar under bockjakten och tre dagar då vi ska ta en resa tillsammans på fyra, fem dagar. :) Då kommer även jag ta ledigt tre dagar för denna resa. (a)
 
Om ca 1 år och 8 månader kommer vi att flytta! Vi har köpt en ny bostadsrätt som är nyproduktion som gör att inflyttning är hösten/vintern 2018. Det är en fyra på 108 kvm. Vi går bara upp till ett extra rum men det man får tänka på är att vi går även upp från 68 till 108 kvm, alltså 40 kvm större, vilket blir en stor skillnad. Vi tittade mycket på hus och bostadsrätter. Men husen är såå små och bostadsrätterna är såå dyra. Då kom vi på att det kanske till och med skulle vara billigare att köpa nyproduktion, vilket det är! :) Vi har varit och tittat på området och inne i husen som är färdiga på en annan etapp. Nya boendet ligger 7 km utanför Växjö med bara några meter till sjön. :D Vi kommer snart sätta igång försäljningen av vår nuvarande lägenhet. Men än kan vi inte ta bilder inne i lägenheten eftersom det är lite fler saker vi ska fixa i lägenheten innan vi säljer den. Detta ska vi försöka fixa nu efter sommaren och i höst. Det är rätt jobbigt att gå och vänta så här länge på att få flytta in men det kommer nog vara värt det. Jag kollar nästan dagligen på ny inredning till den nya lägenheten. (a) Eftersom vi redan har mätt att vår nuvarande soffa kommer bli för stor för det nya hemmet så ska vi sälja den då vi även redan köpt en ny soffa som vi snart kommer få hämta. :)
 
Jag är ju också numera 24 år, fyllde år i Lördags! :) Inget speciellt med att fylla år längre dock, haha. Fick rosor av mina älskade sambo i Fredags och lite pengar av mamma, pappa och Fredriks föräldrar. (a)
 
Detta är vad jag kan komma på mest med life update just nu. Nu i helgen är det påsk, Fredrik jobbar imorgon (Torsdag) bara och jag går i skolan till kl. 12 imorgon. :) Sen är vå långlediga ända till Tisdag! Vi får se när vi åker upp till Hultsfred. Kommer i alla fall vara hundvakt till Fredrik föräldrars hund då dem åker till hans syster i Sandviken under påsk helgen. Vi kommer nog fira påsk hos mamma hela Lördagen med mat och äggjakt för syskonenbarnen. (a)
 
I det inringade huset på bilden kommer vi bo! :)
 
 
Just nu ser vårt hem ut så här, haha.
Lite längre in kommer vårt hus att stå.
 


Åh vad spännande att flytta in i helt nytt sen! Kul för er :)

Svar: Ja det ska bli såå spännande och framförallt roligt! :) Tack Ellen (a)
Sara

2017-04-24 // 14:21:47




Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?