Helg hos föräldrarna

I veckan blev det Leos lekland igen. 😍 Sofie börjar tycka om det mer och mer eftersom hon kan hantera situationen bättre nu med allt folk och barn. Jag ser att hon tycker om det mer för varje gång eftersom hon släpper loss mer nu. Jag vill gärna försöka besöka lekkandet en gång i veckan nu innan hon fyller 1 år. Dels för att jag ska ha något att göra i veckorna och komma iväg, också för att Sofie ska få komma ut och göra annat än att bara leka hemma och även för att vi  ska ha något roligt att göra tillsammans. J och dottern var som vanligt med, inte så roligt att åka dit själv. Dock vill jag också att Fredrik ska följa med oss någon gång också, så vi får försöka ta det på en helg också. Säkert himla mycket folk på helgerna men det är ju som det är.
 
I fredags åkte vi till min mamma och pappa och spenderade hela helgen där. Vi lämnade Luna hos Fredriks syster, hon ville så gärna ha henne hela helgen. Så där var Luna hela helgen och lekte med barn. Fredrik skulle hjälpa pappa att ta bort en stor sten från tomten som har suttit där i alla dessa 100 år typ. 😂 Det var ett himla bök att ta bort den och de höll faktiskt på heela lördagen.. På Lördagen kom även syster Anna dit med barnen och hälsade på. Hennes kille hjälpte då till pappa och Fredrik med stenen som tur var, annars hade de nog inte blivit klara med det den dagen. Vi grillade och bara umgicks med varandra. 💗 Fredrik jagade på fredag och lördag kvällen där det blev en liten gris på fredagen.
 
På söndagen åkte vi hem tidigt! Sofie vaknade kl. 06.00 och vi försökte i en timme att söva om henne. Hon slumrade kanske till någon gång men sen ville hon faktiskt inte sova alls mer efter kl. 07.00. Jag är beredd på att hennes sovrutiner inte fungerar så bra när vi är borta med henne eftersom vi sover i samma rum som henne. Första natten gick bra som vanligt men andra morgonen var mindre rolig. Vi åkte kl. 08.00 till Fredriks föräldrar för att han skulle fixa grisen innan vi åkte hemåt. Jag tycker ju verkligen det är så skönt att komma hem tidigt på söndagen. Har man ingenting speciellt planerat på söndagen så kan man ju lika gärna åka hem tidigt så man hinner göra något hemma också. 🙂
 
Vi kom hem igår som sagt.. Luna var trött och förstörd resten av dagen efter helgen med allt lekande med stora barn. 😅 Så hon sov för de mesta hela dagen igår. Jag åkte och handlade mat, vi lagade lite mat och plockade ogräs på tomten när Sofie sov. Sen tog vi det lungt resten av kvällen.
 
Som jag nämnde i förra inlägget hade Sofie en jobbig period och inte ville sova själv vid nattningen. Den "perioden" är tydligen över nu. 😳 Hon är som vanlig igen när hon ska sova utan några problem att kunna somna själv. Ibland kan hon vara lite sur på eftermiddagen bara när hon ska sova, men det handlar då oftast om att hon inte vill sova. Synd nog vet jag att hon behöver sova ändå, hehe. 😆 Men det var ju skönt att det bara höll i sig i fem dagar. Man vet som sagt aldrig hur länge sånt där ska hänga i.. Och som jag skrev i förra inlägget så är det så otroligt tydligt på Sofie när något är som det inte brukar vara. 
 
I veckan firar jag och Fredrik vår andra bröllopsdag! 💗 Jag får se om vi hittar på något men just nu har vi inte planerat något. Det är ju på en tråkig Måndag så vi får se.. Jag kommer förmodligen också besöka Leos igen och så där. Sen fixar vi väl alla måsten hemma som vanligt. Jag ska även jobba ett kort pass på lördag. Roligt att komma tillbaka till jobbet. Var ett tag sen nu. 😐
 
Ha det fint mina läsare! 
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?