Min graviditet

December 2017 blev jag gravid och jag plussade första gången 24 Januari 2018. Jag hade en månad efter bröllopet 2017 slutat med preventilmedel eftersom jag och Fredrik då ville ha barn. Vi sa att vi får se vad som händer efter att jag slutade med dem och fyra månader senare hände det. Jag tog gravidtetstestet eftersom att min mens (som annars är jätteregelbunden) var sen. Efter att jag plussat förstod jag varför jag senaste tiden haft så ont i magen och haft kramper i magen på nätterna. Vi bestämde oss att inte gå ut med nyheten alls på sociala medier och att vi skulle vänta till vecka 13 efter ultraljudet att berätta för familjerna. 
 
Första tiden mådde jag dåligt. Illamående och så trött hela tiden. Ville helst bara ligga inne på soffan. Det dröjde till vecka 9 innan jag började må skapligt bra. Resten av graviditeten var också sen väldigt bra. Jag hade oftast inga sammandragningar, foglossning eller liknande som man kan ha. Jag gnällde aldrig över någonting, jag tyckte bara det var så mysigt att vara gravid när man kände lilltjejen där inne. Vi var på första och andra ultaljudet och vi bestämde oss för att inte ta reda på om det var en flicka eller pojke vi skulle få. Detta blev alltså en överraksning på förlossningen. Majoriteten i familjerna trodde dock att vi skulle få en pojke. 😉 Fredrik trodde en pojke och jag en flicka faktiskt. 
 
Det var i vecka 38 jag blev sååå trött på att vara gravid! DÅ började jag få ont i ryggen. Inte så ont så jag inte kunde hantera det men lite jobbigt ont. Och jag blev då så less på att vara gravid och ville bara träffa bebisen i magen. Jag ställde mig in på att gå långt över tiden. Till slut kom hon fem dagar över tiden vilket jag var nöjd med. Jag behövde inte gå en eller två veckor över tiden som jag trodde från början. Många tyckte ju det var tappert av mig att vara gravid heeela denna varma sommaren! Och ja jag måste väl erkänna att värmen var en stor faktor till att jag oftast var trött eftersom den tog mycket på mig. Men det funkade ganska bra med att ta en kall dusch varje kväll. 😄 Jag jobbade ju några veckor som gravid på sommaren, och det var så mysigt när alla barn engagerade sig i min mage! 😄
 
Sofie har varit värd hela gravidteten och allt smått som var jobbigt. 💗 Jag har dock ingenting att klaga över eftersom jag faktiskt mådde så pass bra under hela tiden som jag gjorde. Detta var kortfattat om min graviditet. 😍
 
 
Ultaljud vecka 14 (Handen framför ansiktet😍)
 
 
Vecka 29
 
Gravidfotografering vecka 33
 
21 September - Beräknat förlossningsdatum
 






Har du något namn?


Ska jag komma ihåg dig? :)

E-postadress: (bara jag som ser, mohaha)


Din filur... Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?